‘Harmonie’ 155 jaar, feestelijk gevierd!

Nadat voorzitter Joris Ruijter ons allen én de speciale gasten Emma & Hans Ulrich en dirigent Gerard en Christine welkom heet, bijt hij het spits af met een mooie speech: (…) “Men ziet in de rijke historie van 155 jaar ‘Harmonie’ de verklaring van het succes van vandaag. (…) Geschiedenis zuigt je leeg of laadt je op. Afhankelijk hoe je met het heden omgaat.” En daarom vieren wij op deze zonovergoten zaterdagmiddag 24 augustus 2019 een mooi feestje!

We starten met een overheerlijke lunch bij Brasserie Alles met Liefde. Iedereen eet zijn buikje rond en stapt voldaan de ‘Old Schoolbus’ in, die ons naar De Rijp brengt. Achter restaurant Oudejans liggen de fluisterbootjes voor ons klaar, inclusief proviand voor een middagje varen. We genieten volop van water en wijds uitzicht. Ondertussen tijd om gezellig te praten en te lachen. Wat een heerlijke dag!

Prettige afdronk!

De Old-schoolbus brengt ons later in de middag richting de Zuiderweg, nummer 20 om precies te zijn. ‘De Wijnzusjes’ hebben de gedekte tafels buiten op het erf al voor ons klaarstaan. Dorstig geworden van het varen, zijn we toe aan een lekker glaasje. Laat maar komen die wijnproeverij! Met heerlijke witte en rode wijnen, geserveerd met de lekkerste hapjes. Van stokbrood met guacamole, tot een ‘pizzapunt’ met rodekool en ansjovis, van een zalmterrine tot een broodje pulled-pork, afgesloten met verrukkelijk (h)eerlijke Beemsterkaas! Het ging er allemaal in als koek. De zon scheen volop en, anders dan in de pauzes tijdens onze repetitieavonden hadden we nu eens uitgebreid tijd om met elkaar te praten.

Joris vertelde het al in zijn speech:” (…) een koor is een bindmiddel in de samenleving en samen zingen werkt op ongekende wijze vriendschap in de hand (…). Met ieders inzet bepalen wij samen de geschiedenis van Harmonie in het hier en nu. Ik feliciteer u allen met deze verjaardag. Harmonie gefeliciteerd.”

Onze voorzitter wenst ons in de toekomst vooral ook nieuwe, jongere leden toe. Dat moet toch lukken? Wie wil nou niet zingen bij zo’n gezellig, mooi  koor?

Anneke Goede

Speech door voorzitter Joris