Gemeenschapsveiling Beemster en uitvoeringen

Veel interesse voor de leuke spullen op de kraam!

Zaterdag 24 augustus vierden we onze 155e verjaardag. Een verslag van deze ontzettende leuke dag vindt u elders op de website onder Harmonieuws.

Zondag 1 september waren we weer present op de jaarlijkse Zondagmarkt in Middenbeemster, waar we weer allerlei spullen van de leden hebben verkocht. We mochten weer een leuke opbrengst toevoegen aan de verenigingskas.

Zaterdag 12 oktober is er een grote Gemeenschapsveiling in de kantine van Sportcentrum de Kloek te Middenbeemster. Zangvereniging Harmonie heeft samen met Beemsters Fanfare en Beemster Accordeonvereniging (BAV) het initiatief genomen tot de oprichting van Stichting Gemeenschapsveiling Beemster. Onder de vlag van deze stichting worden heel veel kavels door inwoners van- en bedrijven in de Beemster aangeboden, die door een professionele veilingmeester onder de hamer worden gebracht. De opbrengst van de veiling komt ten goede aan verenigingen en stichtingen waarvan leden zich hebben ingezet om de veiling tot een groot succes te maken. Meer informatie over de veiling is te vinden op de website van de veiling: https://gemeenschapsveilingbeemster.nl/. Op 22 augustus was er een 2e avond voor vrijwilligers in Buurthuis Zuidoost en op 7 oktober is de laatste informatieavond in de kantine van Sportcentrum De Kloek te Middenbeemster, aanvang 20.00 uur. Het is fijn dat veel leden van Zangvereniging Harmonie zich inzetten om de veiling tot een succes te maken!

Zondag 17 november is onze jaarlijkse matinee uitvoering in de Keyserkerk. Meer informatie over het programma volgt, houdt u de website in de gaten.

Zaterdagavond 14 december zingen we kerstliederen in de Keyserkerk.

Kortom, Zangvereniging Harmonie is ook dit jaar op vele fronten actief.

Het logo van de Veiling

Femke Leek, sopraan

Femke Leek is een mooie sopraan uit de Beemster. Al vanaf haar zesde zong ze bij de koren van Muziekschool Waterland, waardoor ze heeft meegedaan aan opera’s van de De Nationele Opera en reizen heeft gemaakt in het buitenland. Nu richt ze zich vooral op het zingen van duetten met Fransje Christiaanse, waarmee ze ook een eigen koortje heeft opgericht, genaamd NoStrA (No Strings Attached).

Naast het zingen in groepsverband, zingt ze ook veel solopartijen bij verschillende koren, waarbij ze al eerder de Opperheks in Dido en Aeneas (Purcell), het Domine Deus (Vivaldi), Laudate Dominum (Mozart), Jubilate Amen (Bruch) en Benedictus (Haydn) vertolkte bij de Zangvereniging Harmonie. In het verleden heeft ze als soliste op het Yo-festival gestaan, was ze finalist bij het Carla Leurs concours, heeft ze meegedaan aan het Festival Hoorn Oude Muziek Nu en heeft ze de titelsongs ingezongen voor de film Moonlight (Paula van der Oest) en voor het luisterboek van Manja Siebrecht van het Nederlands Kindertheater. Daarnaast is ze het vertrouwde gezicht (en geluid) in de Protestantse Gemeente Beemster, waarbij ze zowel speciale- als wekelijkse kerkdiensten opluistert met muziek. Dit doet ze ook bij kerken in de regio.

Naast zangeres is Femke ook werkzaam als logopedist en is ze actief bezig met de juiste uitspraak en het gebruik van de stem.