Zingen is gezond!

dirigent Gerard Leegwater

Zangvereniging Harmonie is opgericht in 1864, als mannenkoor. Het repertoire is overwegend klassiek. De uitvoeringen van het koor worden muzikaal ondersteund door instrumentalisten en vocalisten. Vanaf 2000 staat het koor onder leiding van Gerard Leegwater. Gerard is dirigent van beroep en tijdens de repetities speelt hij ook op de vleugel om de partijen in te studeren.

Er is altijd plaats voor nieuwe stemmen in ons koor. Het maakt niet uit, sopraan, alt, bas of tenor: er is altijd een plek beschikbaar. Iedere dinsdagavond repeteren wij van 20.00 tot 22.00 uur in de foyer van de Keyserin, naast de Keyserkerk aan de Middenweg te Middenbeemster. Elke eerste dinsdag van de maand sluiten wij de repetitie af met een borrel, kortom gezelligheid staat hoog in het vaandel. De eerste maand zingt u gratis mee. Na een maand vindt een kleine stemtest plaats door de dirigent. Daarna volgt een advies bij welke partij u het beste kunt zingen.